, става въпрос за всички Twin Spark двигатели. Обаче диаграмата на Мотроника друго казва. Ако се съди само по нея би трябвало цилиндрите да работят по двоики. 1-ви с 4-ти и 2-ри с 3-ти. Дали пак менуала не лъже?
Известие
Collapse
No announcement yet.
В менуала пише: Firing order 1-3-4-2
Collapse
X
-
Редът на палене на цилиндрите на ТС е 1-3-4-2 , като 99,9 % четири цилиндрови редови двигатели . А в манюала може би пише , че едната бубина захранва 1ви и 4ти цил , а другата 2ри и 3ти . Честно да ти кажа не съм гледал на мойта как си вързани високоволтови кабели , става въпрос за 1,8 8 клапана .LANCIA DEDRA 2.0 8V Turbo INTEGRALE
LANCIA THEMA 2.0 8V
ALFA ROMEO 155 1.8 8V Silverstone
ALFA ROMEO 155 1.9 turbo D
-
Колеги, даите да не се бъркаме сега. Ето прилагам диаграмата на бобините за да се види какво имам впредвид. Всяка една от бобините е свързана и към четирите цилиндъра. Дори да се извади буксата (спре) едната бобина, колата продължава да си работи на четири цилиндъра. И понеже там са три кабела (един маса, а другите два за импулсите които идват от комутаторите) правя логиката, че цилиндрите работят по-двоики (неможе с два кабела да управляваш запалването на 4-ри цилиндъра).
Comment
-
За реда на работа е едно ,за подаване на запалителен импулс друго, а трето е реда на отваряне на дюзите!!!0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
Автогаз сервиз-
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727
Comment
-
Благодаря ви колеги. Сега вече го разбрах. Това за искра по време на "паразитен цикъл" не го знаех, а то обяснява всичко.
Сега ще се опитам да развия темата в малко по-друга насока, за да е максимално полезна. Вече знаем как деиства запалителната система на TS. Излиза, че е много просто сами да си правим диагностика и да откриваме всякакви нередности свързани с нея. Това включва: свещи, кабели, бобини, комутатори, еку и дюзи дори. Какво правим? На леко загрял двигател(за да са по-ниски оборотите на празен ход), изключваме едната бобина(*бобините наи-добре да се изключват при спрян двигател, и после палиш) . Колата остава с по-една работеща свещ на всеки цилиндър. Тогава почваме да изключваме за по 2-3 секунди един по един инжекторите. При изключването на всеки един двигателя трябва да започне да тресе или вибрира (остава на 3 цилиндъра). Ако не, значи съответния цилиндър не запалва или дюзата не впръсква гориво(това второто за дюзата маи само теоретично). Забелязваме си ако имаме цилиндър под въпрос. Същата процедура повтаряме и за втората бобина.
И тука идва ред за наи-суперското нещо на Twin Sparka. Ако установиме някакви нередности, винаги може да включим захранването от първата бобина на втората. Ако въпросния цилиндър заработи, значи проблема се свежда до свещи, кабели и бобина. Ако не, значи проблема може да е и в комутатор, еку или връзки между тях. Комутатора и той може да се провери като захранването от първия комутатор се включва на втория. Ако цилиндъра заработи, значи имаме дефектен комутатор. Очаквам от колегите да ме поправят ако някаде съм сбъркал.
Хубавото на цялата тази процедура е, че не се изискват никакви инструменти и уреди, и може да се направи за по-малко от 5 мин. Извинявам се и на колегите които си вадат хляба в сервизи, може би някои ще ги е яд, че издавам "таините".Last edited by novalfist; d.m.y г., 15:52.
Comment
-
Това едва ли е тайна за всеки, който кара с TwinSpark известно време, но все пак е полезно за новоприсъединилите се или пък за тези, които обмислят такава покупка - за проверка на изрядността на бобините или комутаторите например... Ентусиазмът ти, колега, не е за подценяване - продължавай в същия дух!!!Бивши: 155 2.5 V6, 156 2.4 JTD 150, 166 FL 2.0 CF3
Настоящи: 155 2.0 8V - първата любов + 155 2.0 16V донор + 155 2.5 V6
Thank you, VFTI, thank you!
Comment
-
0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
Автогаз сервиз-
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727
Comment
-
ае таа търсачка за нищо я немате
http://clubalfaromeo.com/forum/showt...503#post295503
кога ще разберете че на практика на всеки въпрос вече има написан отговор?Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ
Comment
-
Първоначално публикувано от novalfist Покажи съобщениеХубавото на цялата тази процедура е, че не се изискват никакви инструменти и уреди, и може да се направи за по-малко от 5 мин. Извинявам се и на колегите които си вадат хляба в сервизи, може би някои ще ги е яд, че издавам "таините".0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
Автогаз сервиз-
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727
Comment
-
Първоначално публикувано от търтей Покажи съобщениеае таа търсачка за нищо я немате
http://clubalfaromeo.com/forum/showt...503#post295503
кога ще разберете че на практика на всеки въпрос вече има написан отговор?0887 26 38 78 - "Robygas"- Роби
Автогаз сервиз-
http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?t=71727
Comment
Comment